ThiemeMeulenhoff vernieuwt onderwijs met atlas in methode

02-12-2021 11:15 | 8 maanden geleden

Dit is een origineel bericht van
ThiemeMeulenhoff

ThiemeMeulenhoff heeft een nieuwe editie van Alcarta, de jongste atlas van Nederland, uitgebracht. Een atlas met nieuwe en geactualiseerde kaarten en – dat is uniek in het onderwijs – volledig geïntegreerd in het lesmateriaal voor aardrijkskunde en mens & maatschappij in het voortgezet onderwijs.

Beter begrip van de wereld

De gedetailleerde kaarten in Alcarta raken veel actuele thema’s zoals gezondheidszorg, voedselvoorziening, verstedelijking, globalisering en klimaatverandering. Door hun opbouw en eigenschappen zorgen de kaarten voor een beter begrip van de wereld. In de nieuw verschenen editie van Alcarta is onder andere rekening gehouden met veranderingen zoals Brexit de nieuwe Unesco-werelderfgoederen en klimaatkaarten met actuele gegevens van het KNMI. Bovendien is de (online) atlas toegevoegd aan en geïntegreerd in de lesmethode voor aardrijkskunde (de Geo) en mens & maatschappij (Mundo) in het voortgezet onderwijs.

Samen leren vernieuwen

Pieter Fock, portfoliomanager: “We zijn voortdurend in gesprek met docenten over ons lesmateriaal. De wens van docenten om de atlas toe te voegen aan de online leeromgeving, klonk als een logische keuze en hebben we direct uitgevoerd. Scholen die de methode gebruiken, hoeven daar niet extra voor te betalen.” Het gaat hier niet alleen om de toegang tot de atlas, maar ook om de toepassingsmogelijkheden: dat je bijvoorbeeld bij een opdracht met één klik uitkomt bij de juiste kaart. In het aardrijkskunde-onderwijs leiden kaarten mits goed ingezet in het leerproces, tot een visualisatie van de leerstof. Dit verhoogt het leerrendement, leerlingen krijgen hierdoor een completer wereldbeeld. Dat kaartgebruik goed kan werken, zie je veelvuldig terug in nieuwsberichtgeving. Steeds vaker maken media gebruik van kaarten en grafieken om informatie over te dragen.

Atlas en examen

Alcarta is niet alleen ontworpen volgens de behoeften van docenten, maar ook conform de eisen van het College voor Toetsen en Examens (CvTE). Het CvTE besloot niet lang na het verschijnen van Alcarta fysieke atlassen niet langer toe te staan als hulpmiddel tijdens het centraal examen. Een vernieuwing waar niet iedereen even blij mee is. Examenkandidaten krijgen bij het examen aardrijkskunde een katern met kaarten, onder andere uit Alcarta.

Pieter Fock; “Van tevoren wisten wij niet dat het CvTE dit besluit ging nemen. Wel blijft de atlas noodzakelijk voor gedegen aardrijkskundeonderwijs. Met Alcarta wilden we graag een nieuwe (betaalbare) impuls geven aan de atlassenmarkt met een volwaardige atlas die helpt bij een goede voorbereiding op het examen. En ondanks het CvTE-besluit zijn we daar als we de reacties van docenten mogen geloven, goed in geslaagd.”

Alcarta is verkrijgbaar bij alle Nederlandse (school)boekhandels en online.

Over ThiemeMeulenhoff

ThiemeMeulenhoff heeft zich in de 225 jaar van haar bestaan ontwikkeld tot een ontwerper van eigentijdse onderwijsleerprocessen. ThiemeMeulenhoff werkt vanuit het motto ‘Samen leren vernieuwen’: om talenten te kunnen laten bloeien, vernieuwt ThiemeMeulenhoff het leren, samen met scholen en docenten. Het bedrijf wil leerlingen laten leren op een manier die bij ze past en die leren leuker maakt. Zo wordt leerrendement verhoogd en meer uit ieder talent gehaald. Met groeiende expertise, ervaring en leeroplossingen is ThiemeMeulenhoff een partner voor scholen in Nederland en erbuiten bij het vernieuwen en verbeteren van hun onderwijs.

ThiemeMeulenhoff
plaats:
Amersfoort
website:
https://www.thiememeulenhoff.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Lesmateriaal tentoonstelling Revolusi! voor iedereen toegankelijk

Vandaag is in het Rijksmuseum lesmateriaal gelanceerd bij de tentoonstelling Revolusi! Indonesië onafhankelijk. Het materiaal is door ThiemeMeulenhoff, het Rijksmuseum en het Indisch Herinnerings Centrum samengesteld voor het vmbo en mbo. Het bestaat uit drie videoportretten van jongeren die een link hebben met voormalig Nederlands-Indië, Indonesië en de Molukken. Het lesmateriaal helpt het gesprek in de klas stimuleren over de impact van het koloniaal verleden en de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd. De video’s zijn toegankelijk voor iedereen.

Leerlingen brengen een bezoek aan de tentoonstelling Revolusi!Leerlingen brengen een bezoek aan de tentoonstelling Revolusi!

Doorwerking van het koloniale verleden

In het Indisch Herinneringscentrum en het Rijksmuseum zijn op dit moment tentoonstellingen te zien over dekolonisatie en de onafhankelijkheid van Indonesië. In dat kader is samen met ThiemeMeulenhoff (educatief partner van het Rijksmuseum) digitaal lesmateriaal gemaakt dat aansluit op het curriculum van vmbo-leerlingen en mbo-studenten. Het is methode onafhankelijk te gebruiken bij de lessen Geschiedenis, Nederlands en Muziek. Basis zijn videoportretten van Jiri11, Romée en Myrthe (Guave) en Denise. Deze jongeren hebben een link naar het verleden van voormalig Nederlands-Indië, Indonesië en de Molukken. Ze vertellen hoe dit verleden een rol speelt in hun familiegeschiedenis en hoe dit in hun eigen leven doorwerkt. In Nederland hebben zo’n 2 miljoen mensen een directe connectie met deze geschiedenis.

Jiri11: Ik zou willen dat leerlingen meer weten over waarom wij, Molukkers, hier wonen. Want het verhaal is niet alleen van ons. Het is een gedeelde geschiedenis.

Aan de slag in de klas

Doel van het lesmateriaal is docenten en leerlingen te inspireren om de impact van het koloniaal verleden van voormalig Nederlands-Indië, Indonesië en de Molukken te bespreken in de klas. Bij de videoportretten komen verdiepende opdrachten om de geschiedenis te leren kennen, gespreksvormen om toen en nu met elkaar te verbinden en een opdracht om concreet aan te sluiten bij een schoolvak. Het materiaal staat op het digitale platform van ThiemeMeulenhoff (thiemo) en staat openbaar voor iedereen toegankelijk. Bekijk het lesmateriaal. 

Eric Razenberg, CEO ThiemeMeulenhoff: Het is belangrijk dat niet alleen deze periode uit onze geschiedenis, maar ook de impact op de betrokkenen een podium krijgt en aandacht in het onderwijs. Met het gratis beschikbare lesmateriaal nodigen we docenten uit om hier met hun leerlingen en studenten bij stil te staan en erover de dialoog te voeren.

Taco Dibbits, Hoofddirecteur Rijksmuseum: In hun krachtige films vertellen Jiri11, Romée en Myrthe (Guave) en Denise ons hoe hun familiegeschiedenis van invloed is op hun eigen leven; een rake manier om de verbanden tussen verleden, heden en toekomst in de klas bespreekbaar te maken. Wij zijn trots op de samenwerking met onze vertrouwde educatieve partner ThiemeMeulenhoff en de collega’s van het Indisch Herinneringscentrum om een complexe en onderbelichte geschiedenis dichterbij te brengen.

Over ThiemeMeulenhoff

Om talenten te kunnen laten bloeien, vernieuwen we het leren. Samen met scholen en docenten. We willen leerlingen laten leren op een manier die bij ze past en die leren leuker maakt. Zo verhogen we leerrendement en halen we samen meer uit ieder talent. Met groeiende expertise, ervaring en leeroplossingen is ThiemeMeulenhoff een maatgevende partner voor scholen in Nederland en erbuiten. Dat doen we al een tijdje. www.thiememeulenhoff.nl

Over de tentoonstelling Revolusi! Indonesië onafhankelijk in het Rijksmuseum

De tentoonstelling Revolusie! Indonesië Onafhankelijk biedt een internationaal perspectief op de onafhankelijkheidsstrijd van Indonesië in de jaren 1945-1949 en is samengesteld door Nederlandse en Indonesische conservatoren. Centraal staan mensen die de revolutie van nabij hebben meegemaakt: strijders, kunstenaars, politici, diplomaten, journalisten en anderen. Hun persoonlijke ervaringen maken duidelijk dat deze geschiedenis vele gezichten en stemmen heeft. In de tentoonstelling zijn ook nazaten van deze ooggetuigen aan het woord. De videoportretten van de jongeren voor het onderwijs sluiten hier op aan. 

Over de tentoonstelling Ons Land in het Indisch Herinnerings Centrum

In ONS LAND – Dekolonisatie, generaties, verhalen worden de complexe en vaak pijnlijke kanten van de Nederlandse koloniale geschiedenis verteld aan de hand van acht familieverhalen. De verhalen in ONS LAND worden in beeld gebracht met vaak nog niet eerder getoonde objecten, foto’s en filmbeelden van onder meer interviews met ooggetuigen en hun nakomelingen. De bezoeker wordt op deze manier meegenomen naar de koloniale samenleving, de Tweede Wereldoorlog, de periode die in Nederland bekend staat als Bersiap en de Onafhankelijkheidsoorlog.

Bekijk hier videoportretten van Jiri11, Guave (Romée en Myrthe) en Denise:

VMBO

MBO

 

5 maanden geleden

ThiemeMeulenhoff lanceert met Meesters & Juffen met dromen dé spelshow voor het onderwijs.

Vanaf januari 2022 is de spelshow ‘Ik hou van onderwijs’, een creatie van de Meesters & Juffen Met Dromen, te zien op het YouTube-kanaal van ThiemeMeulenhoff. De eerste spelshow die gemaakt is door én voor docenten. Het doel van dit programma is de veelzijdigheid en aantrekkelijkheid van het vak voor het voetlicht te brengen. Vanaf woensdag 12 januari 2022 om 17:00 uur is de eerste aflevering te bekijken.

Een cast vol onderwijshelden

In zes spannende afleveringen strijden meesters en juffen om de eer. De teamcaptains Ismail Aghzanay (o.a. leraar van het jaar 2021), Yasin Yaylali (bekend van oa Youtube en Meesters met Dromen), Kirsten Cuppen (genomineerd Varkey Foundation Global Teacher Prize 2021 én leraar van het jaar 2021) en Lucelle Deneer-Comvalius (leerkracht van het jaar 2019) nemen het tegen elkaar op. Daarbij worden ze geholpen door gastdocenten zoals juf Sanne, Meester Tim the traveling teacher, Meester Hidde en nog veel meer influencers uit het onderwijs. De presentatie is in handen van docenten Shauna Plompen en Emin Kececi.

Naast spannende vragenrondes en leuke challenges verwachten we dat de kijker ook wat leert. Tussen neus en lippen door worden er namelijk veel tips en tricks gedeeld die je zelf voor de klas kunt inzetten. Bovendien staat er iedere aflevering een relevant en actueel thema centraal. De enige conclusie kan zijn, dat het onderwijs en de mooie mensen die er werken allemaal winnen. 

Over meesters en juffen met dromen

De Meesters Met Dromen proberen al sinds 2018 impact te maken als het gaat om het imago van het beroep: docent. Onderwijs zit in hun hart en met die liefde proberen zij elke dag het verschil te maken. Dit doen zij o.a. als sprekers, optredens in diverse tv- en radioprogramma’s, organisatoren van zomerscholen en de onderwijsshow Educaution. Onlangs besloten de meesters dat de representatie van juffen niet kon uitblijven, waardoor de Juffen met Dromen ontstond. Voor het eerst sloegen zij de handen ineen, en wel voor Meesters vs Juffen.

Over ThiemeMeulenhoff

ThiemeMeulenhoff werkt vanuit het motto ‘Samen leren vernieuwen’: om talenten te kunnen laten bloeien, vernieuwt ThiemeMeulenhoff het leren, samen met scholen en docenten. Dat is dé reden om aan te haken op dit initiatief dat voor de klas is ontstaan. Wie weet immers beter wat er in een klas speelt, dan docenten en leerlingen? Met groeiende expertise, ervaring en leeroplossingen is ThiemeMeulenhoff een partner voor scholen in Nederland en erbuiten bij het vernieuwen en verbeteren van hun onderwijs.

De zes afleveringen worden wekelijks op woensdag om 17:00 gepubliceerd op het Youtube-kanaal van ThiemeMeulenhoff

7 maanden geleden

MeesterVlogger Dylan van Brummen motiveert scholieren met examenrap ‘Slagen’

Het is bijna zover: vanaf maandag 17 mei starten ongeveer 200.000 scholieren met hun eindexamens. Het is de afsluiting van hun middelbareschooltijd. Het laatste schooljaar staat vaak in het teken van hard leren, maar ook feestvieren. Dat laatste loopt dit jaar helaas anders door de coronacrisis. Reden genoeg voor docent Dylan van Brummen om een speciale rap te maken voor alle eindexamenkandidaten om hen te eren én te motiveren.

Dylan, ook wel bekend als MeesterVlogger op TikTok en Instagram, zet met zijn track ‘Slagen’ eindexamenkandidaten in het zonnetje. Hij zegt: “veel van mijn leerlingen ervaren stress tijdens dit examenjaar. Ze zijn bang dat ze door alle coronamaatregelen hun diploma niet gaan halen. Ik wil hen en alle andere scholieren met mijn rap laten weten dat ze zich niet te druk hoeven te maken en moeten vertrouwen op zichzelf. Ze kunnen meer dan ze denken en gaan gewoon slagen! ”.

Een mooie samenwerking

Voor zijn clip heeft Dylan de hulp in geroepen van onder andere het Rijksmuseum, Scholieren.com, het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) en Examenbundel. De clip, waarin ook acht van Dylans eigen leerlingen te zien zijn, is opgenomen in een leeg Rijksmuseum en op het Hubertus & Berkhoff, de Culinaire Vakschool waar Dylan lesgeeft. Aanstormend talent Mickos, die zelf in de vierde klas van de havo zit, produceerde de track. Het Haagse collectief Touchy Studios maakte de bijbehorende video. In de clip staat een troon van Examenbundels centraal. Deze is ontworpen en gemaakt door designbureau CooLoo.

Volwaardig diploma

Dylan benadrukt dat het diploma van de eindexamenkandidaten van 2021 net zo goed een volwaardig diploma is als dat het alle voorgaande jaren was. Het krijgen van online les, uitval van leraren en andere maatregelen zorgden voor een onrustig examenjaar. “Het diploma is geen cadeautje. ‘Coronadiploma’s’ bestaan niet voor mij. Leerlingen hebben ervoor moeten knokken dit jaar. Daar mag best wel wat meer aandacht voor zijn”.

Losgaan

Twee jaar geleden maakte MeesterVlogger ook een examenrap. Dat was een groot succes; nog steeds zingen veel leerlingen het liedje mee. Dit jaar is het nummer bedoeld als extra motivatie voor alle scholieren in deze vreemde examentijd. Dylan zegt hierover: “hopelijk wordt dit het nummer waarop leerlingen los kunnen gaan. Voor én nadat ze geslaagd zijn!”.

De examenrap ‘Slagen’ is vanaf maandag 10 mei te bekijken en beluisteren via onder andere YouTube en Spotify.

1 jaar geleden

Ruim 50% van scholieren maakt zich geen zorgen over leerachterstand

Scholieren worden hard getroffen door de coronacrisis. Door het krijgen van online les, uitval van leraren en 1,5 meter afstand houden op school zijn soms flinke leerachterstanden ontstaan. Toch is lang niet iedere scholier hier negatief over, blijkt uit een peiling van Examenbundel in samenwerking met Scholieren.com.

Op Scholieren.com stelde Examenbundel aan haar online volgers de vraag ‘Ga jij je leerachterstand keihard inhalen?’. Meer dan 10.000 scholieren lieten van zich horen. Bijna een derde van hen liet weten geen last te hebben van een leerachterstand. Een kwart van de ondervraagden geeft aan echt zijn best te doen om een inhaalslag te maken. De overige scholieren zeggen dat ze niet zouden weten hoe ze hun leerachterstand moeten inhalen.

Toegankelijk online oefenmateriaal

Uit dit resultaat blijkt dat lang niet elke scholier zich zorgen maakt over een opgelopen leerachterstand. Dat is een optimistisch geluid in de jungle van negatieve berichten over achterstanden. Examenbundel laat weten dat zij er alles aan doet om scholieren te helpen bij hun inhaalslag: “Wij vinden het heel belangrijk dat iedere leerling gemakkelijk online toegang kan krijgen tot extra hulpmiddelen om achterstanden in te halen. Daarom lanceerden we bij de start van dit schooljaar een nieuwe website met een omgeving (mijn.examenbundel.nl) waarin alle scholieren onder andere extra oefenmateriaal kunnen vinden. Ongeacht of ze wel of niet een Examenbundel hebben aangeschaft”, aldus Sjanne de Haan, marketing- en communicatiespecialist bij ThiemeMeulenhoff, de uitgever van Examenbundel.

Voor scholieren én docenten

Mijn Examenbundel heeft in korte tijd al ruim 20.000 gebruikers die bestaan uit zowel scholieren als docenten. Koen Vossen, docent Maatschappijleer aan de Katholieke Scholengemeenschap Etten-Leur, is blij met de nieuwe online omgeving: “Het is goed dat ThiemeMeulenhoff digitaliseert. Dit geeft alle leerlingen de tools om onafhankelijk van docenten en scholen in een eigen tempo te groeien vlak voor het examen. Het biedt mogelijkheden om veel meer de verbanden te zien tussen de examenvragen en de kennis die de leerling moet verinnerlijken”.

Eindexamenvoorbereiding

De eindexamens van 2021 zijn in zicht: op maandag 17 mei is de grote aftrap. Examenbundel en Scholieren.com vroegen zich daarom af of scholieren al aan het leren zijn voor de examens. En wat blijkt? Waar over het algemeen wordt gedacht dat er al flink geleerd wordt, geeft 75% van de examenkandidaten aan nog niet begonnen te zijn met leren. 49% van deze scholieren vindt het lastig om de motivatie ervoor te vinden. De andere 26% begint pas vlak voor de examens met leren. Mijn Examenbundel geeft deze scholieren handige tips en tricks om tóch hun boeken open te slaan en op die manier hopelijk een voldoende te halen voor hun eindexamens.

Meer informatie is te vinden op mijn.examenbundel.nl. Inloggen is gratis en toegankelijk voor iedereen.

1 jaar geleden

Thiememeulenhoff & Rijksmuseum maken magazine en lessen over Slavernij voor het onderwijs

ThiemeMeulenhoff is educatief partner van het Rijksmuseum. Met elkaar zoeken zij de verbinding als het gaat om (vernieuwend) educatief materiaal voor leerlingen in het basis-, voortgezet én beroepsonderwijs. Een voorbeeld van deze samenwerking is het onlangs uitgebrachte magazine Slavernij… en nu? Yosina Roemajauw, die een gedicht schreef voor het magazine, deelde de eerste exemplaren van het magazine Slavernij en nu? uit aan groep 8 van haar eigen basisschool, de Prins Willem Alexander in Olst.

 

250.000 exemplaren met inspirerende verhalen

Dankzij drie particuliere schenkers verschijnt het magazine in een oplage van 250.000 en wordt het uitgedeeld aan alle leerlingen van groep 8 van de basisschool en aan alle brugklassers in Nederland en aan alle groep 8 leerlingen op Curaçao.Het magazine bevat o.a. verhalen over verzetshelden tegen slavernij en racisme, het leven van een tot slaaf gemaakt meisje, een zoektocht naar de stamboom van Milouska Meulens en een inspirerend spoken word. Het magazine Slavernij en Nu? is mogelijk gemaakt door het Zusjes Nieuwbeerta Fonds, Fonds Dirk Jan van Orden en het Henry M. Holterman Fonds.

Rachel Rumai Diaz, sproken word artieste:

“Je weet pas waar je naartoe gaat als je weet waar je vandaan komt.”

Magazine gelezen en dan?

De aanleiding voor het magazine is de tentoonstelling van het Rijksmuseum wanneer het museum zijn deuren weer kan openen. Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven de tentoonstelling te bezoeken is Slavernij verlengd tot eind augustus. In de tentoonstelling staan 10 persoonlijke verhalen centraal. Het zijn de waargebeurde verhalen van mensen die in slavernij leefden en slavenhouders, mensen die zich verzetten en mensen die in slavernij naar Nederland zijn gehaald. Het magazine over slavernij is gemaakt om het onderwerp meer bespreekbaar te maken in de klas en ook thuis. Om docenten daarbij te helpen, is er van elk artikel in het magazine een leskaart met een opdracht en/of vragen gemaakt. Deze leskaarten zijn gepubliceerd op Thiemo, een voor iedereen vrij toegankelijk (docenten) platform van Thiememeulenhoff. https://thiemo.thiememeulenhoff.nl/

Eric Razenberg, algemeen directeur Thiememeulenhoff

Met dit gratis inspirerende lesmateriaal helpen we leerkrachten en docenten een gevoelig onderwerp als slavernij en de relatie tot hedendaags racisme in de klas bespreekbaar te maken.

 

Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum: Slavernij maakt wezenlijk deel uit van onze geschiedenis. Met dit magazine willen we bijdragen aan een groter bewustzijn van deze geschiedenis, ook onder de jonge mensen.

 

Extra lesopdrachten documentaire Nieuw Licht

Over de tentoonstelling Slavernij in het Rijksmuseum is ook een documentaire gemaakt “Nieuw Licht” door Memphis Films. Memphis Films maakte van deze documentaire 8 (korte) filmfragmenten.  Van deze fragmenten maakt ThiemeMeulenhoff eveneens leskaarten die docenten in de les kunnen gebruiken.

Over ThiemeMeulenhoff

Om talenten te kunnen laten bloeien, vernieuwen we het leren. Samen met scholen en docenten. We willen leerlingen laten leren op een manier die bij ze past en die leren leuker maakt. Zo verhogen we leerrendement en halen we samen meer uit ieder talent. Met groeiende expertise, ervaring en leeroplossingen is ThiemeMeulenhoff een maatgevende partner voor scholen in Nederland en erbuiten. Dat doen we al een tijdje.

1 jaar geleden

ThiemeMeulenhoff en Woots starten samenwerking.

ThiemeMeulenhoff en Woots starten samenwerking. Digitaal toetsen passend bij een nieuwe generatie lesmethodes.

Vanaf aankomend schooljaar is digitaal toetsen voor klanten van ThiemeMeulenhoff nog eenvoudiger dankzij de nieuwe samenwerking tussen ThiemeMeulenhoff en Woots, het grootste platform voor digitaal toetsen.

Toetsen van de nieuwste generatie lesmethodes (LRN-line) van ThiemeMeulenhoff voor het voortgezet onderwijs zijn vanaf de zomer te vinden in de Toetsbibliotheek van Woots. Eric Razenberg, directeur van ThiemeMeulenhoff, geeft aan dat de uitbreiding van de LRN-line lesmethodes met digitale toetsen past bij de filosofie van het continu door ontwikkelen van de lesmethodes. “We werken continu aan het verbeteren van onze lesmethodes op basis van de behoeften en ervaringen van docenten en leerlingen.”

ThiemeMeulenhoff: toegevoegde waarde voor onze klanten                                      

“Via Woots kunnen we onze klanten helpen met toetsen zowel op papier als digitaal. Het nakijkwerk voor docenten wordt verminderd en met de digitale resultaten hebben ze inzicht in de mate waarin een leerling de lesstof daadwerkelijk begrijpt. Met Woots Premium kunnen de scholen onze toetsen zelfs naar hun eigen hand zetten.”

Woots: trots en blij

Koen Voermans, projectleider Woots: “Als Woots zijn we trots en blij dat we klanten van ThiemeMeulenhoff het toetsen via Woots kunnen laten ervaren. We willen scholen op een zo goed mogelijke wijze ondersteunen in het toetsen op school. Door de samenwerking met ThiemeMeulenhoff kunnen ook deze toetsen op een uniforme wijze via Woots worden afgenomen.”

Toetsen in de toetsbibliotheek

Klanten van ThiemeMeulenhoff kunnen de summatieve toetsen van de LRN-line methodes vanaf volgend schooljaar digitaal via Woots afnemen. Met alle voordelen van Woots. Digitaal nakijken, inzien en analyseren.

Toetsen naar je eigen hand zetten met Woots Premium

De scholen met Woots Premium kunnen diezelfde toetsen naar hun eigen hand zetten. Een opgave verwijderen, vervangen of aanpassen. De opgaven opslaan in de eigen itembank en hergebruiken in andere eigen toetsen. Het kan allemaal.

2 jaar geleden