Participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed investeert in home en living merk Riverdale

01-11-2021 17:20 | 11 maanden geleden Binnenland

Dit is een origineel bericht van
Riverdale

Nederlands MerkGoed investeert in home & living merk Riverdale ; investering en nieuwe strategische koers werpen reeds eerste vruchten af

1 november 2021 – Riverdale heeft een sterke strategische partner gevonden, waarmee de komende jaren zal worden gewerkt aan een nieuwe strategie om het bedrijf weer in de top van de home & living branche terug te brengen. Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen van sterke consumentenmerken, neemt een significant belang in Riverdale en heeft het bedrijf in de afgelopen maanden geholpen om een nieuwe strategische koers uit te zetten, die reeds de eerste vruchten afwerpt.

Marcel Bregman van Riverdale, zegt: “de afgelopen twee jaar zijn, mede door Corona, best zwaar geweest voor ons bedrijf. We hadden daarbij te veel hooi op onze vork genomen waardoor we focus verloren, met omzet daling als gevolg. Met de komst van NMG is er een duidelijke lijn en visie neergezet, waarbij de focus meer komt te liggen op woonaccessoires, geurproducten en klein meubelen. Op deze nieuwe strategie wordt in de markt direct al goed gereageerd, hetgeen ons sterkt in de gedachte dat we op de goede weg zijn. Het doel is om van Riverdale weer een helder consumentenmerk te maken dat staat voor kwaliteit en hoogstaand design. We willen het merk weer volop onder de mensen brengen, wat we onder meer zullen doen door ons meer te richten op het gifting segment”.

Onderdeel van de nieuwe strategie is ook dat Riverdale als merk zichtbaarder zal worden in de media. Er wordt in samenwerking met NMG een campagne ontwikkeld, waarmee de nieuwe positionering helder op het netvlies van de consument zal komen.

Familie investeert mee

Riverdale is altijd een familiebedrijf geweest en ook naar de toekomst toe blijft de familie een belangrijke rol in het bedrijf spelen, hetgeen nog eens wordt onderstreept door het feit dat de familie ook heeft deelgenomen aan deze investeringsronde.

Mede dankzij dit extra kapitaal, kan er in de komende jaren flink geïnvesteerd worden in product innovatie en slimme commerciële concepten waarmee retailers weer goede doorverkoop en marges kunnen realiseren. Bregman: ‘Met de nieuwe koerswijziging willen we natuurlijk zowel onze handelspartners als de eindconsument blij maken’.

Over Riverdale

Riverdale, opgericht in 1991, is een home & living merk met een sterke focus op woonaccessoires, geurproducten en klein meubelen. Riverdale is dé specialist in het toevoegen van de juiste sfeer en een persoonlijke touch in je huis. Riverdale biedt flexibiliteit in styling binnen unieke thema’s geinspireerd op trends, situaties en bijzondere materialen. Met Riverdale zet je sfeer en styling gemakkelijk naar je hand.

Over Nederlands MerkGoed

Nederlands MerkGoed is een investeringsmaatschappij die zich richt op het opbouwen van brand equity, door te investeren in merken die onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten. Nederlands MerkGoed investeert om deze bedrijven langdurig te laten groeien en heeft merken als Stoov, Orangebag, Nomad, BenBits, Passa Sports en Maison365 in haar portfolio.

Riverdale
plaats:
Nootdorp
website:
https://www.riverdalenl.com/nl/

Andere persberichten van deze organisatie

Online fashion retailer Orangebag zet nieuwe groeifase in met Nederlands MerkGoed

Orangebag, een gevestigde e-commerce speler in fashion, heeft een investeerder aangetrokken waarmee het de komende jaren ambitieuze groeiplannen wil realiseren. Nederlands MerkGoed (NMG) neemt een belang in het bedrijf en helpt actief mee om de groei te versnellen, waarbij de focus ligt op het vergroten van de naamsbekendheid, het uitbreiden van de collectie, internationale uitrol en het nog verder optimaliseren van de customer journey. Het zittend management blijft aan om het bedrijf ook in deze nieuwe fase te leiden.

Orangebag biedt een zorgvuldig samengestelde collectie kleding, accessoires en schoenen in het hogere prijssegment, gericht op zowel vrouwen als mannen. Orangebag onderscheidt zich door een ‘boutique shopping experience’ waarbij de klant uit kleinere merken kiest en veel persoonlijke aandacht en service krijgt. Deze aanpak heeft tot een bestand van tienduizenden loyale klanten geleid. Orangebag werd in 2005 opgericht en won sindsdien onder meer 8 jaar op rij een FD Gazelle Award. Het bedrijf heeft 30 medewerkers en is actief in Nederland, België en Duitsland.

Volgens Orangebag oprichter Tineke Sluiter viel de keuze op NMG vanwege hun kennis op het gebied van marketing en het bouwen van merken. “Orangebag maakt al jaren een gezonde groei door, maar onze ambities reiken verder. We willen dat Orangebag een begrip wordt in Nederland en omringende landen, daarbij is een sterk merk onontbeerlijk. We zien in Nederlands MerkGoed dé partner om deze plannen te realiseren”.

Nederlands MerkGoed richt zich op versnelde groei van onderscheidende consumentenmerken. Volgens Investment Partner Arnaud van der Vecht is Orangebag een mooie aanwinst voor het portfolio van NMG: “Met Orangebag investeren we echt in een groeibriljant. Het bedrijf laat al jaren mooie resultaten zien, de klantloyaliteit is hoog en er staat een geoliede operatie die we gaan opschalen door aan de bekendheid van het merk te bouwen.”

1 jaar geleden

Scale up Stoov® warmtekussen versnelt groei met investering van Nederlands MerkGoed

Het Nederlandse merk Stoov®, ontwikkelaar van de design draadloze warmtekussens is de afgelopen jaren uitgegroeid tot markleider. Met de investering van de participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed gaat Stoov® haar internationale groei verder versnellen. 

Stoov® ontwikkelt en verkoopt via een direct to consumer businessmodel oplaadbare warmtekussens en -dekens voor binnen en buiten. Deze zijn te gebruiken op het terras, achter een  bureau, in de leesstoel, op de boot, in de klassieke auto als stoelverwarming of om in de late uurtjes de kamertemperatuur wat lager te zetten. 

Als grondlegger van design warmtekussens groeit Stoov® sterk en heeft het inmiddels een leidende positie opgebouwd in West-Europa. Er liggen talrijke kansen, zeker nu terrasverwarmers en heaters meer en meer ter discussie staan. Stoov® verwarmt immers het lichaam , in plaats van de lucht.  Zo kunnen meer mensen er op een duurzame manier warm bij zitten. 

Oprichter van Stoov®, Teun van Leijsen. “Na twee succesvolle crowdfunding campagnes bleek deze manier van financieren ontoereikend om onze groeiambities te realiseren. We zijn op zoek gegaan naar de juiste investeerder om onze merkvisie en -strategie te ondersteunen met kapitaal, kennis en het juiste netwerk. Nederlands MerkGoed sluit daar perfect op aan”. 

Investeerder Nederlands MerkGoed (NMG) richt zich op versnelde groei van onderscheidende consumentenmerken. Naast bedrijven als Passa Sports (oa TennisDirect), Nomad, Ranja en BenBits, is Stoov® volgens Investment Partner Jochem Schouten een mooie aanwinst: “Deze participatie past perfect binnen onze strategie, waarbij we ons richten op kansrijke bedrijven in leisure en food met gezonde of duurzame proposities. Stoov® is een hard groeiend bedrijf, met een sterk team en een duurzaam product met enorm veel potentie. In combinatie met onze expertise op het gebied van merken, e-commerce en internationalisering zien wij een mooie toekomst voor Stoov®.” 

 

1 jaar geleden

Door fusie ontstaat Passa Sports, de grootste online sport specialist van de Benelux

Warmond/Waalwijk, 27 oktober 2020 – SportShopsDirect en Total Sports Trading, twee Nederlandse e-commerce spelers in onder meer tennis, voetbal, hockey, hardlopen, handbal en volleybal, gaan samen verder onder de naam Passa Sports. Door de combinatie ontstaat een bedrijf met ruim 175 medewerkers en 17 gespecialiseerde online shops waaronder TennisDirect.nl, VoetbalDirect.nl, HockeyDirect.nl en Sportshop.com. Passa Sports wordt geleid door de oprichters, Guido Koekkelkoren (CEO), Robert-Jan Peters (COO) en Mark van Gijzel (CFO). Het bedrijf wil binnen de Benelux versneld groeien naar 100 miljoen euro.

Specialisme per sport

Onder de nieuwe holding hebben de verschillende online platforms genoeg slagkracht om een groter marktaandeel in de Benelux te veroveren. Hierbij ligt de focus op specialisme per sport. De gedeelde visie van de oprichters omschrijft CEO Guido Koekkelkoren als volgt: “Wij delen een sterk geloof in specialisatie, omdat iedere sport unieke kenmerken en culturele eigenschappen heeft. Je kunt dus alleen relevant zijn als je de specifieke sport ook volledig begrijpt en goed naar de behoeften van de sporter luistert. Een tennisser is op zoek naar een echte tennisomgeving en een hardloper naar een hardloopomgeving. Daarom werken binnen onze shops mensen die de sport zelf ook beoefenen.” Passa Sports wil binnen de Benelux versneld groeien naar 100 miljoen euro omzet en de ingezette internationale expansie vergroten. Daarnaast biedt de fusie diverse synergie voordelen en worden kennis en inkoopkracht verder versterkt.

Toekomstvisie

Guido Koekkelkoren: “Ondanks de impact van Covid-19 groeit Passa Sports in 2020 sterk. Binnen de algemene beweging richting e-commerce, merken wij dat de sporter ons steeds beter weet te vinden dankzij onze specialistische insteek en goede service. Maar versnelde groei is niet ons enige doel, we willen de voordelen van online laten werken voor onze klanten. Onze missie is om hen nog beter te kunnen bedienen door optimaal in te spelen op de behoefte van de individuele sporter. Dit betekent dat wij onze platforms met behulp van data dus ook steeds slimmer zullen maken en onze service nog persoonlijker. Dit is een topprioriteit voor de komende periode. Daarnaast willen we de klantgerichte instelling en specifieke sportkennis van ons team iedere dag verbeteren.”

Autoriteit

“Wij hebben bewondering voor hoe Guido, Robert-Jan en Mark hun bedrijven hebben opgebouwd. Hun diepgaande, specialistische kennis en verankering in iedere aangeboden sport maakt dat de grote internationale sportmerken Passa Sports als autoriteit en belangrijke strategische partner zien”, aldus Arnaud van der Vecht, partner bij Nederlands MerkGoed (NMG). De participatiemaatschappij initieerde en begeleidde de fusie. NMG neemt daarbij een meerderheidsbelang in Passa Sports. Naast kapitaal biedt de investeerder ook actieve ondersteuning op verschillende bedrijfsonderdelen.

2 jaar geleden