Primeur: ‘Collega van het jaar’-verkiezing op Nationale Collegadag 27 mei

17 MEI 2021 09:35 | Olympia en Everybody Likes Penguins

Op Nationale Collegadag krijgen gewaardeerde collega’s een podium

Op 27 mei, de laatste donderdag van mei, vieren we de jaarlijkse Nationale Collegadag. Dé dag waarop 9 miljoen collega’s in Nederland stilstaan bij wat zij voor elkaar betekenen. Zeker nu veel collega’s al meer dan een jaar op afstand van elkaar werken, is de waarde van de collega alleen maar groter geworden. Dit geldt zeker voor de collega’s die ‘gewoon’ hebben gewerkt op de werkvloer omdat zij cruciaal werk doen waar dat bij nodig is. Door een hoog ziekteverzuim is de werkdruk in Nederland alleen maar groter geworden. Een fijne collega maakt dan het verschil. Zo’n 260 werkdagen per jaar geven collega’s elkaar inspiratie, levenslessen, werkplezier, vaardigheden, persoonlijk groei en waardering. Samenwerking geeft een beter resultaat.

Voor het derde jaar op rij vieren we de Nationale Collegadag. Een gezamenlijk initiatief van Arbeidsbemiddelaar Olympia en creative agency Everybody Likes Penguins. Om het belang van deze dag extra kracht bij te zetten, wordt dit jaar voor het eerst de ‘Collega van het jaar’ gekozen.

‘Collega van het jaar’ uitgeroepen door Olympia

Olympia geeft werk betekenis. Zij werken aan werk dat ertoe doet. Zodat mensen bijdragen aan wat belangrijk is voor henzelf en hun omgeving. En zo betekenis geven via hun werk. Olympia heeft Nationale Collegadag omarmd omdat de arbeidsbemiddelaar een podium wil geven aan al die collega’s die het verschil maken via hun werk. Vanaf vandaag kan iedereen een collega nomineren voor ‘Collega van het jaar’- verkiezing via www.nationalecollegadag.nl. De winnaar wordt gekozen door een jury en bekendgemaakt op 27 mei.

Waardering voor collega's

Olympia roept heel werkend Nederland op die ene bijzondere collega die werk extra betekenis geeft te nomineren voor de verkiezing. Maar er zijn ook andere manieren om waardering uit te spreken. Door bijvoorbeeld een mooie foto van een collega te delen via social media. En zo waardering uit te spreken. Of het delen van een teamfoto om zo alle leuke collega's in het zonnetje te zetten.

Voor vragen of interviews, kan contact worden opgenomen met: - arbeidsbemiddelaar Olympia, Karlijn Stoelinga: k.stoelinga@olympia.nl of 06-23774370 - creative agency Everybody Likes Penguins, Hugo van den Hurk: hugo@everybodylikespenguins.nl of 06-17486998 Over Olympia: Olympia is een van de grootste niet-beursgenoteerde arbeidsbemiddelaars van Nederland. Sinds 1970 helpt Olympia met 130 vestigingen en 750 medewerkers doen dagelijks ruim 16.000 talentvolle mensen werk dat ertoe doet in de segmenten logistiek, productie, techniek, administratief, gemeentelijke overheden en contactcenters. Olympia gelooft dat de unieke waarde van ieder mens tot uiting komt via werk. Deze waarde brengt de organisatie tot uitdrukking door mensen om te scholen en samen met opdrachtgevers te begeleiden naar werk dat ertoe doet. De organisatie ziet een toekomst waarin werk wordt gezien als een betekenisvolle activiteit waaruit ieder individu voldoening haalt, en als bron voor ons collectief welzijn. Olympia heeft als doel een leidende rol te nemen om mensen en organisaties te gidsen door deze maatschappelijke transitie in een continu veranderende arbeidsmarkt. Lees meer over de missie van Olympia en over de sociaalmaatschappelijke projecten voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op www.olympia.nl. Over Everybody Likes Penguins: Creative agency Everybody Likes Penguins is opgericht in 2007 en onze studio is gevestigd in de Werkspoorfabriek in Utrecht. Ons team bestaat uit twaalf professionals, die dagelijks het verschil maken voor zowel grote corporates als kleine startups. Onze strategen, copywriters, social specialisten, video marketeers en designers voegen waarde toe, waardoor de ambities van onze opdrachtgevers vleugels krijgen. Met onze concepten en campagnes, zowel online als offline, realiseren we de gewenste groei. We maken de wereld een beetje blijer. Hoe we dat doen? Voor een campagne koop je bereik in, maar wat is dat waard als je geen aandacht krijgt? Wij geven de doelgroep verbazing, inspiratie, beweging, ontroering of geluk. Zo geeft de doelgroep uit eigen enthousiasme aandacht aan de boodschap, en daar wordt iedereen blij van. Wij maken aandacht. En creëren verandering. Elke bubbel heeft zijn eigen kijkgedrag, gewoonten en taal. Wij omarmen de belevingswereld van de doelgroep en krijgen zo echt contact. We openen het gesprek, bouwen een band op en helpen de boodschap te landen. Op die manier converteren we aandacht naar gedragsverandering. Meer informatie over campagnes en concepten is te vinden op https://everybodylikespenguins.nl/werk/

Meer binnen deze rubriek