Huispakken verdringen het maatpak - Loungekleding populairder dan ooit

12-01-2021 11:23 | 11 maanden geleden Binnenland

Dit is een origineel bericht van
100% Media & Partner Netwerk

Nu thuiswerken de norm is en afspraken buiten de deur niet mogelijk zijn, krimpt de behoefte naar nette kleding en pakken. Een voorheen florerend bedrijf als Suitsupply zag haar omzet hierdoor kelderen. De zogenaamde ‘loungepakken’ zijn echter populairder dan ooit.

Uit een rapport van McKinsey blijkt dat klanten van grote ketens zoals Zalando twee keer zoveel sweatshirts en joggingbroeken kochten als vorig jaar.

De verwachting is dat consumenten zich ook na de coronacrisis in comfortabele kleding zullen blijven hullen. Thuiswerken blijft immers de norm.

Niet alleen online kleding aanbieders profiteren van de toegenomen vraag naar comfortabele kleding. In het eerder genoemde rapport staat ook te lezen dat aanbieders van sport- en loungekleding hun omzet stevig zagen groeien.

Een en ander wordt bevestigd door Guido Winkeler van Cars Jeans, een van de grootste leveranciers van zogenaamde ‘loungepakken’.

“Tijdens de eerste lockdown zagen we de vraag naar onze vrije tijdspakken enorm toenemen. Wanneer je thuiswerkt is dit natuurlijk fijner in een comfortabel loungepak, dan in een net pak. Direct na de tweede lockdown kwam de volgende piek en vanaf deze week zien we weer een enorme stijging van de vraag. Wellicht als gevolg van de aangekondigde verlenging van de maatregelen.”

Voor meer informatie mail naar eddy@100pm.nl
100% Media & Partner Netwerk
plaats:
volendam
website:
http://www.100pm.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Winkelketens zetten eigen mensen in als bezorgers

Winkelketens zetten eigen mensen in als bezorgers

Bezorgconcept doorslaand succes

Nu het er naar uit ziet dat de gedwongen winkelsluiting langer zal duren, zetten retailers alles op alles om hun klanten zo goed mogelijk te bedienen. Naast Blokker en ICI PARIS XL zet nu ook schoenenketen vanHaren eigen medewerkers in om bestellingen thuis bij de klanten te bezorgen. Op deze manier kunnen deze bedrijven extra service bieden en omzeilen zij de bezorgproblematiek bij de diverse bezorgdiensten.      

De eigen bezorgdienst van Blokker heet ‘Blokker Express.’ Het bezorggebied is 5 km rondom elke Blokkerwinkel in een grote plaats en 10 km rondom elke Blokkerwinkel in een kleine plaats. De bezorgkosten zijn € 5,95. Bij bestellingen boven de € 40,- zijn er geen bezorgkosten.

Schoenenketen vanHaren gaat nog een paar stappen verder met hun ‘Bel & Bestel’ service. Als je voor 15.00 uur belt naar een vestiging binnen een straal van 15 kilometer, dan wordt de bestelling dezelfde dag nog gratis bezorgd.

Navraag leert dat deze diensteverlening goed wordt gewaardeerd. Marieke Verhoeven, Verkoopleider vanHaren: “Direct vanaf de start van ‘vanHaren Bel & Bestel’ hebben we al heel veel enthousiaste reacties van klanten ontvangen. Ook onze medewerkers vinden het fijn om actief aan de slag te gaan.”   

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie of een interview aanvraag met Blokker of vanHaren mail naar eddy@100pm.nl

 

11 maanden geleden