Bedrijfsovername AR-Producties door Matrixian Group

27 JUL 2021 09:15 | Matrixian Group

Datatechnologiebedrijf Matrixian Group haalt per 1 september nieuwe kennis en technologie in huis. Door de overname van AR-Producties, leverancier van Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) en Mixed Reality (MR), worden de datavisualisaties van Matrixian Group nóg impactvoller!

AR-Producties is specialist in het ontwikkelen van interactieve oplossingen voor het bedrijfsleven. Met kennis en expertise van hard- en software op het gebied van Extended Reality (XR), de overkoepelende term voor AR, VR en MR, helpt ze bedrijven van A tot Z met het produceren van campagnes en projecten om business transformatie te versnellen en doelgroepen op een unieke manier te activeren. Voormalig eigenaar Maurice Prins: “Met onze creativiteit, developmentskills en 3D artists creëren we oplossingen met impact voor mooie merken en organisaties in het binnen- en buitenland. Van strategie en conceptvorming tot aan de daadwerkelijke bouw en onderhoud van interactieve oplossingen.”

Luke Liplijn, CEO Matrixian Group, ziet met het aantrekken van deze inhouse kennis en, inmiddels bewezen, vooruitstrevende techniek een kans om Matrixian Group’s datavisualisaties naar een volgend niveau te tillen en daarmee waarde toe te voegen aan de bedrijfsprocessen van klanten. “Extended Reality is geen nieuwe technologie, maar wel een technologie die nu rijp is voor de zakelijke markt.”, aldus Liplijn. Dit zal ondermeer zichtbaar zijn in de doorontwikkeling van “digital twin” oplossingen. Het visualiseren van data en het ontwikkelen van innovatieve end-to-end oplossingen onderstreept het innovatieve karakter van de organisatie en is van grote strategische waarde. Met de overname versterkt Matrixian Group daarom haar marktpositie.

Luke Liplijn: “Wij geloven in de kracht van locatie. Wat mensen in de echte wereld ervaren en de plaatsen waar ze naartoe gaan zijn weerspiegelingen van wie ze zijn en waar ze om geven. We helpen overheden en toonaangevende (internationale) bedrijven om datatechnologie te benutten en zo betere klantervaringen, betere bedrijfsresultaten en een duurzamere leefomgeving te creëren. Allemaal gebaseerd op ons innovatieve locatie gedreven dataplatform waar we de digitale wereld met de fysieke wereld verbinden. De overname van AR-Producties versterkt deze strategie.”

Voormalig eigenaar Jos Molema van AR-producties is trots en dankbaar om te zien dat AR-Producties nu tot een van de grotere internationale locatie gedreven datatechnologiebedrijven behoort: “wat 7 jaren geleden begonnen is als idee, is uitgegroeid tot een professionele organisatie met (internationale) klanten en een fantastisch team van collega’s die ik zowel professioneel als persoonlijk heb zien groeien”.

Meer binnen de rubriek Arbeidsmarkt en ondernemen