Amazon introduceert binnenkort nieuwe productcategorieën op Amazon.nl

1 jaar geleden Binnenland

Dit is een origineel bericht van Bobbery | Amazon

‘Seller Central’ is nu geopend voor bedrijven die willen verkopen op Amazon.nl

Amsterdam 15 januari 2020 - Amazon kondigt vandaag aan dat ze later dit jaar nieuwe categorieën lanceert op Amazon.nl. Zowel Nederlandse als buitenlandse bedrijven die hun producten willen aanbieden via Amazon.nl, kunnen zich vanaf vandaag registreren als partner op Services.amazon.nl .

“Wij kijken ernaar uit om het aantal productcategorieën uit te breiden en de klantervaring voor de consument op Amazon.nl aanzienlijk te verbeteren.” zegt Alex Ootes, Vice President EU Expansion bij Amazon. “Een uitgebreid productassortiment, waar voor je geld, en gemak zijn de pilaren waarop Amazon’s klantervaring gebouwd is. Nederlandse partners spelen daarin een cruciale rol. Wij zijn verheugd om nu zowel grote als kleine Nederlandse bedrijven de mogelijkheid te bieden te verkopen op Amazon.nl en onze andere Europese sites. Onze partners vergroten daarmee het aanbod voor Nederlandse consumenten en kunnen meer klanten bereiken in binnen- en buitenland.”

Meer dan de helft van de verkopen op Amazon wereldwijd wordt inmiddels verzorgd door partners. In Europa was de export door het midden- en kleinbedrijf via Amazon in 2018 goed voor 6,9 miljard euro. Amazon investeert jaarlijks miljarden in infrastructuur, programma’s en diensten om dit mogelijk te maken. Deze investeringen zorgen ervoor dat het midden- en kleinbedrijf makkelijker en sneller nieuwe klanten bereikt en hun online verkopen eenvoudig kunnen laten stijgen. Voor meer informatie over Amazon’s diensten voor partners: services.amazon.nl.

Een nieuwe stap voor Amazon in Nederland

“Wij zijn zeer enthousiast om de volgende stap te zetten in Nederland en onze klanten nog beter te kunnen bedienen. Vandaag kondigen we aan dat we dit jaar miljoenen fysieke producten introduceren op Amazon.nl, waardoor we onze Nederlandse klanten een prachtig assortiment kunnen aanbieden,” aldus Roeland Donker, Country Manager Benelux voor Amazon. “Het is slechts een eerste stap, maar we zijn ervan overtuigd dat wij het vertrouwen van de Nederlandse klant kunnen winnen met een ruim assortiment, scherpe prijzen en snelle en betrouwbare bezorging.”

Amazon bedient al jarenlang Nederlandse consumenten en bedrijven. De aanwezigheid van het bedrijf in Nederland gaat terug tot 2013, toen Amazon Web Services (AWS) zijn eerste Development Center in Den Haag opende, gevolgd door het AWS kantoor in 2015. In november 2014 lanceerde Amazon een e-boekwinkel op Amazon.nl. Sinds 2016 kopen vele Nederlandstalige klanten fysieke producten op de Nederlandse versie van Amazon.de. In 2017 introduceerde Amazon het Prime-lidmaatschap in Nederland. Sindsdien kunnen klanten lid worden van Amazon Prime en profiteren van snelle en gratis bezorging van miljoenen producten, onbeperkt Prime Video streamen, toegang tot games en in-game-content met Twitch Prime en onbeperkte opslag met Amazon Photos. In 2018 opende Amazon een nieuw kantoor in Amsterdam. Tijdens Prime Day 2018 konden Nederlandstalige Prime-leden voor het eerst profiteren van duizenden aanbiedingen op Amazon.de. Sinds 2018 kunnen Amazon-klanten tevens betalen met iDeal.

Bobbery | Amazon
plaats:
Amsterdam
website:
http://www.bobbery.amsterdam

Andere persberichten van deze organisatie

Amazon Prime Video lanceert eerste Nederlandse film "De Oost" in Nederland op 13 mei

De Oost, een langverwachte Nederlandse film gebaseerd op de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog, lanceert op 13 mei exclusief op de streamingdienst Prime Video, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde dag, in afwachting van de heropening van de theaters.

Geregisseerd door Jim Taihuttu (Wolf, Rabat), met in de hoofdrollen Gouden Kalf-winnaars Marwan Kenzari (Wolf, Aladdin) en 'Shooting Star' Martijn Lakemeier (Oorlogswinter, Hollands Hoop).

De Oost voegt zich bij een enorme selectie van films en tv-programma's, waaronder Amazon Originals The Grand Tour, The Marvelous Mrs. Maisel, Borat Subsequent Moviefilm, Coming 2 America en de aankomende release van Tom Clancy's Without Remorse, beschikbaar op Prime Video in Nederland, zonder extra kosten bij een €2,99-per-maand Prime-lidmaatschap.

Amazon Prime Video heeft vandaag de release aangekondigd van de langverwachte Nederlandse film De Oost, die op Donderdag 13 mei gelanceerd wordt op de streamingdienst Prime Video. De film is beschikbaar voor Prime-leden in Nederland zonder extra kosten voor hun lidmaatschap, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde datum in geselecteerde theaters. De Oost, geregisseerd door Jim Taihuttu (Wolf, Rabat) en in de hoofdrollen Gouden Kalf-winnaars Marwan Kenzari (Wolf, Aladdin) en 'Shooting Star' Martijn Lakemeier (Oorlogswinter), gaat over een onverteld verhaal uit de Nederlandse geschiedenis: de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog.

Indonesië, 1946. Johan (Martijn Lakemeier) is een jonge Nederlandse soldaat die samen met ruim honderdduizend anderen wordt uitgezonden om orde op zaken te stellen in Nederlands-Indië tijdens de onafhankelijkheidsoorlog. Gaandeweg raakt Johan in de ban van de charismatische legerkapitein Westerling, bijgenaamd De Turk (Marwan Kenzari). Wanneer de oorlog escaleert en De Turk het verzet van de bevolking steeds genadelozer neerslaat, wordt de lijn tussen goed en kwaad voor Johan steeds vager.

Jim Taihuttu, regisseur van De Oost: "Tijdens mijn onderzoek naar de geschiedenis van mijn voorouders van de Molukse eilanden, stuitte ik op een hele oorlog waar ik op school nooit iets over had gehoord en waar in Nederland ook geen films over bestonden. Naarmate ik er meer over begon te lezen en meer ooggetuigen sprak, werd de wens om als filmmaker iets met dit onderwerp te doen steeds sterker. Dit resulteerde in het verhaal van De Oost.

Ik ben blij dat Amazon Prime Video niet alleen heeft geholpen om De Oost te voltooien, maar ook heeft geholpen door een bijdrage te leveren in deze onzekere tijden voor de bioscopen. Ik kijk erg uit naar de ontwikkelingen van de combinatie van auteursfilms en streamingdiensten in de komende jaren."

"We zijn blij dat we deze langverwachte Nederlandse film, De Oost, naar Prime Video-klanten in Nederland kunnen brengen. Deze belangrijke en onderscheidende titel wordt toegevoegd aan onze selectie van populaire films en tv-programma's die beschikbaar zijn op de dienst, allemaal inbegrepen bij een Prime-lidmaatschap," aldus Chris Bird, Head of Content Europe, Amazon Prime Video. "We zijn er op gericht waarde toe te voegen aan het Prime-lidmaatschap voor klanten in Nederland, door nieuwe Nederlandse titels, evenals bekroonde Amazon Original en exclusieve tv-series, en de nieuwste film releases, allemaal beschikbaar te maken op Prime Video."

De film is geproduceerd door New Amsterdam Film Company, in coproductie met Wrong Men, Salto Films en NTR, tot stand gekomen in het kader van TELESCOOP, met steun van Nederlands FilmFonds, Nederlandse Film Production Incentive, CoBo Fonds, NPO, Ministerie van OCW, Wallimage, Taxshelter van de Federale Overheid België, BNP Paribas Fortis Film Finance, EAST West Foundation, Provincie Limburg, Creative Europe Media Program, Abraham Tuschinski Fonds, Kaninga Pictures, Ideosource Entertainment en Base Entertainment. De film zal in Nederland exclusief beschikbaar zijn op Prime Video, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde dag, beheerd door Benelux-distributeur The Searchers, in afwachting van de heropening van de theaters.

De Oost wordt toegevoegd aan Prime Video's selectie van populaire films en tv-programma's die in Nederland beschikbaar zijn, waaronder fan-favoriete Amazon Original tv-series en films, zoals The Grand Tour, The Boys en Borat Subsequent Moviefilm, de nieuwste film releases zoals Greenland, Palm Springs, Rocketman, en 1917, en Nederlandse titels, waaronder TRECX en Nick & Simon in LA. Beschikbaar om te streamen of te downloaden en altijd en overal te bekijken met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, spelconsoles of online, zonder extra kosten voor een Prime-lidmaatschap van €2,99 per maand.

3 weken geleden

Amazon.nl introduceert Amazon Warehouse

Op Amazon Warehouse kunnen klanten geretourneerde, geopende en gebruikte producten vinden tegen sterk verminderde prijzen.

Amazon kondigde vandaag de lancering aan van een nieuwe service op Amazon.nl: Amazon Warehouse. Amazon Warehouse biedt stevige kortingen aan op geretourneerde producten en producten met een geopende verpakking die nog in goede staat zijn en dus opnieuw verkocht kunnen worden. Alle producten die worden aangeboden op Amazon Warehouse ondergaan een kwaliteitscontrole. Met “Als nieuw”, “Erg goed”, “Goed” en “Acceptabel” wordt de algemene conditie van de producten duidelijk omschreven en deze bepaalt ook de hoogte van de korting.

Klanten vinden op Amazon Warehouse 16 productcategorieën, waaronder Boeken, Computer & Accessoires, Wonen & Keuken, Elektronica en Foto’s, Speelgoed en Videogames. Amazon Warehouse is volledig geïntegreerd binnen Amazon.nl en focust op geretourneerde, licht beschadigde en gebruikte producten of producten met geopende verpakkingen die nog in goede staat zijn, maar volgens Amazons standaarden niet als nieuw kunnen worden aangeboden. Door het proces van retourneren en herverkoop te stroomlijnen, geeft Amazon Warehouse producten en materialen een tweede leven. Al deze items genieten ook de gratis verzending met Amazon Prime en worden gedekt door Amazons A tot Z garantie.

Meer informatie over Amazon Warehouse: Amazon.nl/warehouse

 

4 weken geleden

Amazon Launchpad Innovation Awards ondersteunen en promoten de volgende generatie startup

Amazon Launchpad Innovation Awards ondersteunen en promoten de volgende generatie startups

Amazon lanceert zijn eerste Europese competitie voor de meest innovatieve producten ontwikkeld door de slimste uitvinders.

De ‘Startup of the Year’ wordt gekozen door Amazon klanten en wint €100.000.

Amazon kondigt vandaag de Amazon Launchpad Innovation Awards aan: een open competitie die opkomende, innovatieve Europese startups ondersteunt en waarbij de winnaar de ‘Startup of the Year’ prijs van €100.000 ontvangt.

Alle Europese startups die fysieke producten verkopen aan consumenten kunnen deelnemen. Inschrijven kan tot 28 maart. Een jury zal de vijf meest innovatieve startups kiezen uit een lijst van 15 finalisten. Deze vijf startups winnen elk een bedrag van €10.000, een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad, en marketingondersteuning. De ‘Startup of the Year’ wint daarbovenop een extra geldprijs van €90.000.

“Innoveren maakt deel uit van onze cultuur. Wij blijven vernieuwen voor onze klanten, maar wij zijn net zo goed de bestemming voor nieuwe producten van kleine bedrijven,” aldus Xavier Flamand, Director EU Seller Services. “Sinds de lancering ondersteunde Amazon Launchpad meer dan 2000 Europese startups. Deze competitie toont onze toewijding aan het ondersteunen van opkomende merken en illustreert dat we onze klanten graag nieuwe en innovatieve producten aanbieden.”

Startups die willen deelnemen aan de competitie moeten eigenaar zijn van het merk, geregistreerd zijn in de Europese Unie (inclusief het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland), minder dan 50 werknemers tellen, minder dan 10 jaar bestaan en minder dan 10 miljoen euro jaarlijkse omzet hebben. De jury beoordeelt de producten op esthetiek, design, uniekheid en onderscheidendheid, maar ook op sociale, ecologische en economisch duurzame aspecten. De jury bestaat uit vijf experten: Andy Fishburn, Managing Director Virgin Start-up; Greg Williams, hoofdredacteur van Wired (VK); Jamie Siminoff, CEO van Ring; Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe en Ryan Frank, Head of Marketplace van Amazon Spanje.

Meer over de Amazon Launchpad Innovation Awards: www.amazon.nl/launchpad/innovationawards

Amazon Launchpad

Amazon Launchpad werd in 2015 geïntroduceerd en is nu beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Nederland. Buiten Europa ook in de VS, Canada, Mexico, India en Australië. Amazon Launchpad ondersteunde al de lancering van meer dan 2000 startups in Europa en momenteel zijn er zo’n 4000 Launchpad producten beschikbaar op Amazon.nl in meer dan 30 categorieën, waaronder meubels, elektronica, fashion en beauty. Amazon werkte al die jaren met meer dan 200 vooraanstaande durfkapitaalbedrijven, start-up acceleratoren en crowdfunding platformen om startups te helpen hun producten te lanceren.

Meer over het Amazon Launchpad programma: https://services.amazon.nl/diensten/launchpad.html

1 maand geleden

Treatwell annuleert ruim achttienduizend boekingen

Treatwell annuleert ruim achttienduizend boekingen, zonnestudio’s mogen de de deuren nog niet open.

Vanaf vorige week is bekend dat alle contactberoepen hun deuren vanaf 3 maart mogen openen, en wat hebben we hier met z’n allen naar uitgekeken. 

De eerste dagen na deze aankondiging boekten Nederlanders massaal haar-treatments en stond deze behandeling met stip op nummer 1. Opvallend is dat de Nederlanders na het weekend massaal een zonnebank boeking plaatsen, deze behandeling staat daarmee de afgelopen dagen op nummer 1. Helaas moeten deze boekingen nu worden gecanceld, aangezien de overheid heeft besloten dat een zonnebank boeking pas per 15 maart toegestaan is. Dit resulteert, voor Treatwell, in het annuleren van ruim achttienduizend boekingen. 

De branchevereniging SVZ spant een kort geding tegen de overheid aan, met het verwijt dat dit beleid puur willekeur is. Treatwell staat hier achter, aangezien alle overige haar, beauty en wellnessbehandelingen morgen veilig open kunnen.

1 maand geleden

All-time high record voor salon boekingen in Nederland

Het loopt al twee dagen storm in de haar en beauty branche. Na de persconferentie een ware run op alle behandelingen bij de contactberoepen.

Na lang wachten kondigde premier Rutte gisteravond aan dat alle contactberoepen vanaf 3 maart weer aan de slag mogen. Door ons enthousiasme stroomde in een razend tempo duizenden boekingen binnen via Treatwell.

Op maandag 22 februari was de eerste piek waarneembaar toen de geruchten kwamen dat kappers op 2 maart open gingen. De duizenden boekingen die gepland stonden op deze dag, moeten nu worden verzet. De teams van Treatwell werken samen met de salon partners om dit proces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Veel salons (52% van de totale aanbod op Treatwell) zijn in de eerste week van de heropening volgeboekt.

Toen vlak voor de persconferentie bekend werd gemaakt dat alle contactberoepen waarschijnlijk open konden, resulteerde dit in een tweede piek, een verdubbeling van het aantal boekingen. De sterkste categorie bleef ‘haar’ (76%).

Tijdens de persconferentie op 23 februari (vanaf 19 uur) zagen we de derde piek in boekingen. Het merendeel van de boekingen (89%) werd geplaatst door de terugkerende klant. 

Treatwell deelt het record aantal geboekte treatments hieronder:

  • Afgelopen 48 uur zijn er tienduizenden treatments geboekt.
  • Dit is 39,5% meer ten opzichte van de vorige lockdown.
  • 52% van de salons zitten al volledig volgeboekt in de eerste week van de heropening in maart.
  • Bij het totaal aantal kappersbehandelingen, kunnen we onderscheid maken tussen mannen en vrouwen. 53% van de boekingen zijn door mannen geboekt, 47% door vrouwen. Mannen knippen is de eerste categorie die storm liep.  
  • Toen enkel de categorie ‘haar’ beschikbaar leek, waren de volgende treatments in trek:
    • 1. Mannen knippen
    • 2. Vrouwen knippen en stylen
    • 3. Haar verven en highlights
    • 4. Wenkbrauwen
    • 5. Verven van wenkbrauwen en wimpers
  • Sinds de persconferentie is haren verven en highlights uit de top 5 verdwenen. Pedicure staat op nummer 5, wenkbrauwen is naar boven geschoven. Percentueel blijft de categorie ‘haar’, ook na het heropenen van alle contactgroepen het sterkt en vertegenwoordigd het 76% van de boekingen.
  • In de randstad werd 73% van de boekingen geplaatst. 27% buiten de randstad.

Het heropenen van alle contactberoepen in Nederland is een onverwacht, feestelijk moment voor onze salon partners! We deelden de nervositeit vlak voor de persconferentie, de afgelopen weken hebben we samen naar dit moment toegewerkt. Uit recentelijk marktonderzoek van Treatwell onder 350 Nederlanders blijkt dat, naast het fysieke aspect, het ondersteunen van de lokale, kleine ondernemer een belangrijke reden is om een afspraak te boeken. Samen met onze partners maken we deze heropening tot een groot succes!Aldus Ellen Engbers Country Manager Treatwell Nederland en België.

2 maanden geleden

Twintig nieuwe bedrijven sluiten zich aan bij The Climate Pledge

Twintig nieuwe bedrijven, welke actief zijn in  de landbouw, duurzame  energie, hospitality, financiële diensten, creatieve diensten, technologie en de bouwsector, sluiten zich aan bij The Climate Pledge

Al meer dan 53 bedrijven over de hele wereld, welke samen bijna de gehele economische sector vertegenwoordigen, hebben toegezegd tegen 2040 klimaatneutraal te zijn, wat de globale impact van The Climate Pledge illustreert.

Vandaag kondigden Amazon en Global Optimism aan dat 20 nieuwe bedrijven zich aansluiten bij The Climate Pledge: ACCIONA, Colis Privé, Cranswick plc, Daabon, FREE NOW, Generation Investment Management, Green Britain Group, Hotelbeds, IBM, Iceland Foods, Interface, Johnson Controls, MiiR, Orsted, Prosegur Cash, Prosegur Compañia de Seguridad, Slalom, S4Capital, UPM en Vanderlande.

Met deze nieuwe ondertekende partijen hebben nu 53 bedrijven, verdeeld over 18 industrieën en 12 landen zich ertoe verbonden toe te werken naar klimaatneutraalheid in hun wereldwijde bedrijfsvoering, wat in zijn totaliteit het potentieel heeft de corporate koolstofuitstoot beduidend te verminderen. Elke organisatie bevindt zich in een andere fase op weg naar een nuluitstoot, maar alle 53 partijen zijn toegewijd aan de ambitieuze doelstellingen van The Climate Pledge om het Klimaatverdrag van Parijs 10 jaar eerder dan voorzien te behalen.

De partijen van The Climate Pledge verbinden zich ertoe om:

●        De uitstoot van broeikasgassen regelmatig te meten en rapporteren.

●        Decarbonisatiestrategieën te implementeren in lijn met het Klimaatverdrag van Parijs d.m.v. echte veranderingen in het bedrijfsbeleid en innovatie, zoals een verhoging van de efficiëntie, het inzetten van hernieuwbare energie, de beperking van grondstoffen en andere maatregelen die de uitstoot van CO2 elimineren.

●        De resterende uitstoot te neutraliseren door bijkomende, kwantificeerbare, reële, permanente en sociaal lonende compensaties om tegen 2040 klimaatneutraal te zijn, daar waar het Klimaatverdrag van Parijs 2050 vooropstelt.

De 20 nieuwe bedrijven vertegenwoordigen diverse economische sectoren, van energieleveranciers tot landbouwbedrijven en financiële dienstverleners. Elke onderneming implementeert wetenschappelijk onderbouwde hervormingen met een grote impact om de waardeketen te decarboniseren; zoals het innoveren in circulaire economie, het verwezenlijken van duurzame energie-oplossingen en het mobiliseren van de leveranciers om tegen 2040  klimaatneutraal te zijn.

“Nu de VS een belangrijke stap zetten in de strijd tegen de klimaatverandering door zich opnieuw aan te sluiten bij het Klimaatverdrag van Parijs, ben ik verheugd 20 nieuwe bedrijven te mogen verwelkomen in The Climate Pledge die zelfs nog sneller willen gaan,” aldus oprichter en CEO van Amazon Jeff Bezos. “Amazon was mede-oprichter van The Climate Pledge in 2019 om bedrijven aan te moedigen de doelstellingen van het Klimaatverdrag van Parijs 10 jaar eerder te bereiken en we zien een enorme inzet bij de reeds 53 ondernemingen uit 18 verschillende industrieën verdeeld over 12 landen die ons hebben aangesloten. Samen kunnen we onze collectieve schaal gebruiken om de economie te decarboniseren en onze planeet te vrijwaren voor de volgende generaties.”

Amazon en Global Optimism verwelkomen ook het Nederlandse Vanderlande en danken het bedrijf voor de toewijding.

Vanderlande

Als bedrijf gespecialiseerd in goederenafhandeling en logistiek maakte Vanderlande van duurzaamheid een kernwaarde binnen de activiteiten. Met zijn maatoplossingen wil de onderneming bijdragen aan de klimaatobjectieven van zijn klanten. Vanderlande is dan ook sterk gefocust op energie-efficiëntie van al onze activiteiten. Het bedrijf heeft bij de belangrijkste klanten software geïmplementeerd om energie te monitoren en combineert energie-efficiënte technologie met procesingenieurs die op steeds meer locaties vast worden ingezet om het energieverbruik te verbeteren.

"Wij willen een aandeel bijdragen aan de wereldwijde inspanningen om de klimaatcrisis aan te pakken door de CO2-uitstoot van al onze activiteiten terug te dringen,” aldus Remo Brunschwiler, CEO van Vanderlande. “We doen dit door efficiënter om te gaan met de energie binnen onze eigen activiteiten en door bij te dragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen van onze klanten. Het is fijn deel uit te maken van The Climate Pledge en de ambitie na te streven klimaatneutraal te zijn tegen 2040.”

Over The Climate Pledge

In 2019 richtten Amazon en Global Optimism samen The Climate Pledge op: een samenwerking om de doelstellingen van het Klimaatakkoord van Parijs 10 jaar eerder dan gepland te halen en om tegen 2040 klimaatneutraal te zijn. 53 bedrijven ondertekenden inmiddels The Climate Pledge; een sterk signaal dat de vraag naar producten en diensten die de CO2-uitstoot helpen reduceren op korte termijn sterk zal toenemen. Voor meer informatie: www.theclimatepledge.com.

2 maanden geleden